mobile-banking-saderat-iran

.
به منظور استفاده مناسب و ایمن از سیستم همراه بانک صادرات و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، رعایت نکات زیر الزامی می باشد:

۱. مشتری می بایست از امکانات سیستم همراه بانک صادرات مطابق ضوابط و مقررات بانک صادرات ایران استفاده نماید.

۲. نرم افزار همراه بانک صادرات را تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.irدریافت نموده و بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نماید.

۳. با مراجعه به یکی از شعب بانک صادرات ایران، نسبت به تکمیل فرم فعال سازی همراه بانک اقدام نماید.

۴. فعال سازی و غیرفعال سازی، یک روز پس از ارائه درخواست متقاضی به شعبه در سیستم اعمال می‌گردد.

توجه: در سیستم همراه بانک صادرات، هر سیم‌کارت تنها قابلیت ارتباط با شماره حساب‌های یک مشتری (حساب‌های دارای یک تعریف مشتری) را دارد. این بدین معنی است که تنها حساب‌هایی که دارای تعریف مشتری اعلام شده توسط مشتری در فرم فعال سازی هستند بر روی سیم‌کارت معرفی شده ، قابل استفاده خواهند بود. چنانچه مشتری بخواهد حساب‌های دیگری با تعریف مشتری متفاوت در سیستم ثبت نماید نیاز به سیم‌کارت دیگر و درخواست فعال سازی جداگانه برای آن سیم‌کارت خواهد داشت.

۵. مسئولیت حفظ و مراقبت از کلیه رمزهای بانکی (از قبیل رمز ورود به برنامه، رمز اول و دوم کارت و رمز حساب) که جزء اطلاعات شخصی و محرمانه می باشند منحصرا بر عهده مشتری بوده و چنانچه مشتری در اثر عدم حفاظت و افشاء نمودن این گونه اطلاعات مشمول خسارت و زیانی گردد، مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

توجه: بدلیل اینکه رمز مشتری نشانه معتبر بودن کاربر می باشد بنابراین به هیچ وجه رمزهای خود را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده و در اختیار دیگران قرار ندهید.

۶. مشتری باید در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم‌کارت تلفن همراه خود، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سیستم تلفنبانک تغییر دهد.

۷. جهت افزایش ضریب امنیت و کارایی سیستم ، بصورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمزهای خود اقدام نموده و از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه (Return to default settings)، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانید.

۸. پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف نمایید. با این کار کلیه اطلاعات حساب های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی موجود بر روی گوشی از بین می روند.

۹. پیش از واگذاری سیم‌کارت خود، چنانچه مشتری سیم‌کارت دیگری را جایگزین نمی نماید باید حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت نامی در نرم افزار همراه بانک را حذف نموده و با مراجعه به یکی از شعب بانک، درخواست غیرفعال سازی همراه بانک را ارائه نماید و چنانچه بخواهد از سیم‌کارت جایگزین استفاده نماید مطابق بند بعدی عمل نماید.

۱۰. درصورتیکه مشتری بخواهد پس از واگذاری سیم‌کارت، از سیم‌کارت دیگری استفاده نماید باید ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازی سرویس بر روی سیم‌کارت جدید اقدام نموده و یک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعویض سیم‌کارت، ابتدا با مراجعه به منوی تنظیمات، گزینه “بازگشت به تنظیمات اولیه” را انتخاب نماید و پس از آن با استفاده از گزینه‌های “انتقال حساب‌ها به سیم‌کارت فعلی” و “انتقال سرویس‌ها به سیم‌کارت فعلی” حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت نامی خود را به سیم‌کارت جدید انتقال دهد.

۱۱. پیام‌های دریافتی از این سیستم که در صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرند را پس از خواندن ، حذف نمایید.

۱۲. در مواردی که بانک بنا به عللی از قبیل وجود مشکلات در شبکه مخابراتی (خارج از کنترل بانک) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

۱۳. بانک می تواند هر زمان که صلاح بداند در شرایط و مقررات خدمات سیستم همراه بانک تغییرات لازم را اعمال نماید. این تغییرات به نحو مقتضی به اطلاع مشتریان محترم می رسد و مشتری پس از آن موظف به رعایت و اجرای آن می باشد.

۱۴. چنانچه پس از اعمال تغییرات در شرایط و مقررات خدمات سیستم همراه بانک، مشتری همچنان به انجام عملیات خود ادامه دهد، بانک این گونه تلقی می نماید که تغییرات اعلام شده مورد قبول مشتری قرار گرفته است. در مواردی که مشتری با تغییرات اعلام شده موافق نباشد می تواند با مراجعه به شعبه و تکمیل و تحویل فرم غیرفعال سازی، درخواست لغو استفاده از سیستم را به بانک ارائه نماید.

۱۵. در صورت عدم رعایت مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از سیستم همراه بانک صادرات و همچنین استفاده غیر مجاز و یا عدم استفاده از این سیستم به مدت ۶ ماه، بانک حق دارد که سرویس دهی به وی را متوقف نماید.

۱۶. بانک می تواند کلیه موضوعات مشکوک و اطلاعات مربوط به اشخاص مظنون به سوء استفاده از سیستم همراه بانک را به مقامات انتظامی ‌و قضائی اعلام نماید تا تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

۱۷. در صورت بروز هرگونه عملیات غیر مجاز بر روی حساب خود، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز دوم کارت و رمز حساب و غیرفعال سازی سیستم اقدام نموده و مراتب را به نزدیکترین شعبه بانک صادرات ایران اطلاع دهید.

۱۸. راهنمای کامل استفاده از سیستم همراه بانک و نیز بخش پاسخ به پرسش‌های متداول که بر روی وب سایت اینترنتی بانک صادرات (www.bsi.ir) موجود می باشد را بطور کامل مطالعه نمایید.

۱۹. عواقب ناشی از عدم رعایت هر یک از موارد بالا بر عهده مشتری بوده و هیچگونه مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.